Fialottan

i äventyret livet!

"Om du kunde räkna alla steg som jag burit dig"

Kategori: Fialottas

Om du kunde räkna alla steg som jag burit dig.
Om du kunde räkna alla gånger jag sagt ditt namn.
Om du kunde räkna alla dagar jag lyft dig upp igen,
gett dig nya kläder och omfamnat dig

Då skulle inte havets alla droppar räcka till
Då skulle inte strandens alla sandkorn förslå.
När jag ger nåd


Om du kunde räkna alla gånger jag räddat dig.
Om du kunde räkna alla gånger du sagt förlåt.
Om du kunde räkna alla timmar jag väntat på dig,
att ösa av min kärlek och visa mig själv.

Dyrbar för mig,
jag bär dig som ett smycke runt min hals.
Ditt namn har jag skrivit på min hand,
jag bär dig genom allt.

Om du kunde räkna alla gånger jag kallat på dig,
att sluta att försöka och bara vara ett tag

Då skulle inte havets alla droppar räcka till.
Då skulle inte strandens alla sandkorn förslå.
Då skulle inte ängens alla blommor räcka till.
Inte heller nattens alla stjärnor förslå.
När jag ger nåd

Kommentarer


Kommentera inlägget här: