Fialottan

i äventyret livet!

"ja ser det snöar, ja ser det snöar, det va väl roligt hurra!"

Kategori: Fialottas

Imorse hade jag satt klockan på 6.20 och när den ringde förstog jag inte direkt va som hände, men efter en liten stund kom jag på hur det var. Jag hade ju bestämt mej för att gå och träna morgonjympa på Friskis vid 7!! Knasigt kanske man kan tycka. Det tycker jag med! Haha. Men iallafall... Ja gick upp och åt lite yoghurt och tyckte det kändes ljust ute fast det va mörkt. Det va ju aldeles vitt av SNÖ!! Tänk dej en liten femåring som studsar upp och ner samtidigt som hon/han piper "ouiiii" och klappar i händerna, det var ungefär så jag kände mej när jag såg ut genom fönstret imorse! Vet inte varför men jag blir lika barnsligt glad varje år när den första snön kommer! Jag pälsade på mej raggsockar, mössa, halsdu, vantar och plockade fram vinterjackan och sen pulsade jag hela vägen till friskis och kände mig hurtig tillsammans med ett tiotal andra motionärer och en super pigg och alert jympaledare! =) Ja vad ska jag säga... "Morgonstund har guld i mun"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: