Fialottan

i äventyret livet!

Ditt och datt och semesterkänsla!

Kategori: Fialottas

Nu skulle jag ju sova för längesen som vanligt... Konstigt att jag har svårast att gå och lägga mej just de kvällarna när jag vet att jag ska upp tidigt morgonen efter... Hur knäpp är jag eller?

Måste berätta en rolig sak... Hihi. I fredagsnatt drömde jag att jag var med i Miami Inc. som går på 6:an. Det är en serie som utspelar sig i en tatueringsbutik i just Miami. Jag tycker det är kul att titta på för dom är duktiga! Jag drömde att jag gjorde en riktigt snygg tatuering som började på axeln och gick ner på överarmen. Tro det eller ej, men jag är nog sanndrömmare!!! Det är sant! I lördags hade jag två halvgalna tolvåringar hemma hos mej på tacolunch och till efterrätt spelade vi yatzy. En av tolvåringarna fick för sig att börja tatuera mig och efter nattens dröm kunde jag inte säga ifrån. Så här snygg blev jag! =) Titta och njut, för nånriktig tatuering lär det inte bli! Iallafall inte på hela armen... ;)



På kvällen sen var jag på grape-festivalen på Nyfiket. Det var en kulturkväll kan man säga. Musik, poesi och en utställning. Mina två tavlor var med! Kändes så flummigt när dom frågade om ja ville ställa ut! Jag har bara gjort dessa två... Men roligt var det iallafall! Efteråt blev det efterhäng hos Gabbi och Malin... Happy Feet mitt i natten! Soooo nice!

     
   
  
  

I söndags hade jag hand om skattkammaren i kyrkan. Det blev en samling om gem och nyckelpigor.
Efteråt var det pyssel i smågrupper. Det utbröt slagsmål!! Nästa sekund var de bråkande barnen vänner igen... Galet!
Grimaser är alltid uppskattat så varsågod! =)

 

Idag har jag repat me lovsångsgänget! Abbe i full koncentration, Martin som är en riktig filur (och en grymming på sax), Filip som enligt honom själv inte är en filur =) Johanna med underbara rösten och Johan som klistrade på fotosmilet. Klara och Anna var med första halvan, sen lämnade dom oss för solen... Fullt förståeligt!

   
 

Efter en hel dag blir man dödstrött... Eller?



Efter ett träningspass så stressade jag via duschen till jazzklubben gnistan för att lyssna på Sessions. Kan ju låta knas med ett Hiohop-band på en jazzklubb. Men det va bra! Jag är väl inget jättefan av hiphop, men ju mer ja lyssnar på Sessions desto bättre blir dom! Sen är det ju roligt när folk man känner är med och spelar så klart. Efter konserten gick jag me mina två goda vänner till SF och spontanköpte biljetter till "Marley och Jag". En sevärd film helt klart, kanske extra sevärd om man är djurvän, eller vad säger du Maggus?? =) Nåt som va så galet bra var att det faktiskt var en film om en familj som kämpar igenom tuffa tider och kriser men som håller ihop genom allt! Ingen otrohet eller skilsmässa utan bara en beslutsamhet att hålla ihop No matter what! Det var så skönt att se en sån film för omväxlings skull!

Iallafall... Nu ska jag sova... Börjar 8.15 imorn... Gaaah!

Kommentarer

  • lillasyster säger:

    haha, rolig dröm! och snygg tatoo där också! :P

    dina tavlor är verkligen jättefina sofia! dom ser så proffsiga ut, du är grym! :) visst gjorde du dom när du gick på kortebo?

    den där bruna tavlan med löv var också väldigt fin.

    kram

    2009-04-07 | 08:34:19
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/
  • Fia till lillasyster säger:

    Ja! Jag är faktiskt sugen på att göra nåt snyggt, men inte på armen =) Du o jag kanske ska göra nåt på våran semester i sommar! ;) Den stora guldiga tavlan gjorde jag på kortebo men den lilla gjorde jag i höstas faktiskt. Skulle vilja testa mer men hinner liksom aldrig göra det... Jag gillade också den bruna med löv. Men favoriten var den avlånga med massa färger tror jag. Svårt att se på bilden här men det var så mycket små detaljer och fina grejer så man kunde stå och titta hur länge som helst! =)

    2009-04-07 | 11:08:38
  • lillasyster säger:

    ja, det kanske vi ska hehe! fast jag är inte längre säker på vad jag skulle göra för nåt... så det tåls att tänka på ett tag till! :)

    okej, där ser man! ja, det är lite tråkigt när tiden inte räcker till. men bra jobbat i alla fall! :)

    2009-04-07 | 13:29:00
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: