Fialottan

i äventyret livet!

Ett spindel-lik...

Kategori: Fialottas

Det har vart en riktigt trevlig dag idag! Jag vaknade visserligen av att en telefonförsäljare ringde... Men sen blev det en bra dag! =) Min kära saknade vän Stina kom förbi och vi satt i soffan o pratade, fyllde alla luckor som behövde fyllas och så bakade vi chokladkolakakor. Vi provsmakade såklart, men inte förns vi hade ätit en jättegod pastasallad med currykyckling. Tiden går ju fort när man han roligt... Mindre kul för Stina som skulle till tandläkaren... Hehe. Ja svidade om och gick till Friskis för att värda på mitt pass. Gött! Sen var det hem och duscha och äta innan det var dags för rep. Det var en go gudstjänst ikväll och jag fick äran att sjunga med i tonåringarnas lovsångsteam! Efteråt gick vi hem till "kakan som fikar"... Hehe, så fel kan det bli när Sofia är trött och ska försöka säga nåt... Hahaha! Vi gick alltså hem och fikade på kladdkaka med kokostosca som jag hade gjort =) Väldigt trevligt. Några droppade av efter en stund men Albin o Martin stannade kvar o kollade på massa goa grejer som ja har sen ITM tiden. Bland annat musikvideon vi gjorde och bitar av våran musikal. Heavy stuff! =)

Igår hämtade jag mina tavlor som blivit kvar hos Gabby sen utställningen förra helgen. När jag skulle hänga upp den stora med guldtext i sovrummet ramlade det ut nåt. Jag tänkte inte så mycket på det då utan fokuserade på att få upp tavlan på väggen. Men sen när jag skulle gå och lägga mig så såg jag ju vad det var. Liket av en sån äckelspindel som jag hade besök av många gånger när jag bodde i Huskvarna! Uhhh... Då kom ja o tänka på min galna, söta, knäppa underbara Oliver! Han va en bra spindeljagare. Behövde bara peka på spindeln så kom han och åt upp den.. =) Nu var det längesen jag fick en rapport om honom... Kanske borde ringa farmor snart!

Kommentarer

  • lillasyster säger:

    jag gillar ju inte djur så där super massor. men jag saknar oliver nu.

    2009-04-13 | 11:57:32
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: