Fialottan

i äventyret livet!

Plockar russinen ur kakan

Kategori: Fialottas

Vissa saker förstår jag verkligen inte. Vissa människor förstår jag mig inte på. Men det gör inget. Man får faktiskt plocka russinen ur kakan! =) Visst är det ett ordspråk? Fast är det positivt eller negativt? Betyder det att man plockar ur russinen för att man inte gillar dem eller betyder det att man plockar ur och äter bara russinen?? I vilket fall som helst hur man än tolkar det så menar jag att man får skaka av sig det som inte är positivt och lyfta fram det som faktiskt är bra!

Till exempel:
- Solen lyser och det är minst 18 grader varmt
- Jag får sjunga med min fina vän om en liten stund
- Ikväll ska jag till kaffestugan i Tidaholm

Yeah bejbi!

Kommentarer

  • lillasyster säger:

    det ordspråket har jag aldrig hört... men du, jag kommer förmodligen till dig på torsdag eller fredag... :D

    2009-05-25 | 16:26:59
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: