Fialottan

i äventyret livet!

För att citera lite Highschool Musical... =)

Kategori: Fialottas

"This could be the start of something new"

Nu kanske det vänder om jag har tur!
Energin börjar komma tillbaka.
Jag orkar mer. Är sugen på att hitta på saker.
Igår åkte till och med målarsakerna fram!
Jag är verkligen lyckligt lottad!
Det är så ofta man glömmer det.
Aldeles för ofta fastnar man i vardagströttheten.
Men ser man förbi det så finns så mycket mer.
Var på möte idag och rubriken för idag var
I Guds händer, vad som än händer.
Precis så är det ju.
Jag får krypa upp i pappa Guds famn när jag inte orkar själv.
Vilken skön känsla!
Att veta att jag inte måste kämpa själv.

Idag är det vackert väder.
Jag har fått brev som får mig att le.
Min församling får mig att trivas.
Lyssnar på musik som är ljuvlig.
Just i denna stund känns det inte som det kan bli bättre!
Det kan det säkert bli.
Men som jag hörde idag i kyrkan,
vi behöver bli bättre på att leva i nuet!
Så ofta tänker man på hur bra det var "då".
Eller tänker att sen när det har blivit så här,
då blir jag lycklig.
Men att ta vara på det som är nu, det är livet!

Skrivet av Fia, som är en klok person fast hon är en kvinna ;)



Kommentarer

  • sara säger:

    vännen, du är alltid en klok person :) Tycker om dig!

    2010-10-31 | 14:07:23
  • Pappa säger:

    Instämmer! Klok och min underbara dotter värd all lycka i världen. Love/Pappa

    2010-11-01 | 10:34:10
  • Pappa säger:

    Instämmer helt! Du är min underbara dotter värd all lycka i världen. Love/Pappa

    2010-11-01 | 10:36:47
  • Anonym säger:

    Instämmer helt! Du är min underbara dotter värd all lycka i världen. Love/Pappa

    2010-11-01 | 10:37:21

Kommentera inlägget här: