Fialottan

i äventyret livet!

En helt vanlig söndag... Eller???

Kategori: Fialottas

Ja men kära nån hur flummigt blir det!
Idag skulle jag, Sara och Rut gå på möte hade vi bestämt. Sara skulle jobba några timmar på morgonen och sluta 10, dvs komma lite senare till mötet. Jag och Rut skulle ta buss från varsitt håll och även vi komma lite sent. Då visar det sig att Sara har tagit med sig sin nyckel till jobbet så Rut som bor hos Sara inte kan gå hemifrån eftersom hon inte kan låsa! Aj aj aj.. Så Sara får åka hem och hämta Rut och då kommer dom ju ännu senare. Då tänkte vi att vi åker till Allians istället för där börjar det ju kl 11. Skönt, ingen stress. Bara det att när vi kommer dit inser vi att dom har ändrat till sommartid och idag har börjat kl 10! Så vi smyger in på läktaren bara för att sjunga med i sista lovsången innan det  är dags för kyrkkaffe! Vi dog! Hahahahahahaha. Till den goda bullen och kaffet (mindre gott) kommer dagens talare Jacob Olofsgård fram och hälsar och kollar läget och frågar vad vi tyckte om predikan varpå vi skruvar på oss och lite smått generade säger att vi missade den för vi kom för sent. Han skrattade gott! =) Men vi fick en webadress att gå in på så vi kan höra predikan i efterhand! =) Sen hetsade Sara och Rut på mej att jag skulle fatta mod... TACK för det! ;-) Åkte bussen hem och då kom Emmeli! Vi spontanhandlade och gav oss ut på en liten picknick vid ån. Hur mysigt som helst!!! Mata änder och leka i lekparken... Hihi Man får hejdlös fart i rutchkanan om man åker på en filt! Hehe. Nu blir det tjejfilm!


Kommentarer

  • sara säger:

    hello!! tack för den fina korten på mig :) Känns alltid bra att hamna på någons blogg! Så nu sitter jag i skolan och vi har elevens val och det händer inte jättemycket...Jag tänkte jag kunde fixa lite på min myspace men jag är ju inte alls på G...sen hittar jag inte riktigt allt! Men fortsätt skriv här!

    2007-05-03 | 09:32:14

Kommentera inlägget här: