Fialottan

i äventyret livet!

Jag har badat i havet!!!

Kategori: Fialottas

Det är sant! Igår hände det... Men vi tar det från början...
Jag har varit i Varberg ett par dagar hos Emelie. Kom dit mitt på dan i fredags och då väntade fika med familjen Albertsson! =) Mamma Albertsson, som är florist, hade med sig en planta med vitsippor som hon hade satt i en glasskål som är helt rund som en boll. Jättevackert! Dock visade det sig att den innehöll mer än fina blommor!, När Emelie och jag senare satt och åt paella såg jag att det rörde sig i skålen... Det bodde två tvestjärtar däri!
Framåt 21 kom vi äntligen iväg till Kvantum för att inhandla lite för påsken. Vi lyckades slå ihjäl en hel timme inne i matbutiken... Inte många som förstår oss Emelie! =) Sen gick vi hem med våra tunga kassar och satte igång att baka och greja... Lördagmorgon vaknade vi båda två vid 7-7.30 och då släpades jag ut på en härlig morgonpromenad! Jag är lite som en zombi på morgonen och inte särskilt bright så det är därör jag säger att jag släpades ut! Sen när vi kom tillbaka cyklade Emelie iväg och köpte färskt bröd! Så det blev en lyxig frukost. Framåt 13-tiden kom en bil med ljungbybor och en bil med en Sam i... =) Vi gick och åt tacotallrik på ett café i stan innan vi gick hem och packade om för att åka till Varbergs kallbadhus! Man bastar i en bastu med panoramafönster som visar fin utsikt och sen springer man ut, nerför hala trappor och slänger sig i havet! Så sjukt kallt första gången men det var nästan lite beroendeframkallande! Vi va i minst tre gånger iallafall! Supernajs! Hemma igen blev det fika och godis innan alla gjorde sig iordning och vi fixade middagen, lite bufféliknande. Gissa om man va hungrig efter havsbadet! När maten sjunkit ner och även efterrätten smakat fint så drog vi iväg igen. Dags för daaaaans! =) Jag är ute väldigt sällan för SÅ kul tycker jag inte att det är... Men igår hade jag faktiskt kul hela tiden fast det inte var klockren musik. Tror det beror ganska mycket på sällskapet! =) Sen knöade vi in oss alla åtta i Emelies etta för att sova... Det blev så varmt!! Vi släckte vid 3-tiden och jag vaknade 7 för jag var så varm!!! Jaja... Sånt får man ta när man är många!
Jag har haft en riktigt go påskhelg iallafall! =)

Kommentarer

  • Emeliiiiie säger:

    Det gläder mig att du hade roligt i påsk! Du gjorde min helg också! Så trevligt att du kom tidigare också. Kom och hälsa på snart igen! Så tar vi Kallis (Kallbadhuset) igen! Gillar dig, goa tjej! Kram på'rej! :-)

    2007-04-09 | 11:38:28
    Bloggadress: http://softem.blogg.se

Kommentera inlägget här: