Fialottan

i äventyret livet!

Dagarna bara försvinner!

Kategori: Fialottas

Snart är det verkligen jul! Mitt i allt som ska hända så här i slutet av terminen känns det viktigt att stanna upp! Sitter just nu och förbereder en andakt till julavslutningen för scouterna. Det är så lätt att fastna i julstämningen med att handla julklappar, lyssna på julmusik, baka julgodis, göra julkort, klä julgranen, tända adventsljusen, umgås med familjen... Jag älskar verkligen detta det gör jag! I år ska jag tillockmed få vara ledig i fem hela dagar runt jul! Är ledig hela julhelgen för första gången på 3-4 år! Vad handlar det om då!? Det vet väl alla att det handlar om Jesus. Barnet som föds i ett stall och hyllas av änglar, herdar och vise män. Jag hittade ett studiematerial som verkligen förenklade budskapet.

Julen handlar om att det finns någon som tycker om oss mer än någon annan människa kan! Gud skickade sin son, ett litet barn, för att du och jag skulle fatta att han verkligen tycker om oss. Jesus är Guds julklapp till oss!

Detta låter så självklart i kyrkan. Men ändå så är det så lätt att det försvinner mitt i klappletandet och julstöket.

Veckan som kommer är det fullt ös medvetslös som gäller! =) Massor av rep inför julstämning, tjejgrupper, julavslutning för två scoutgrupper och för min lilla kör, lägerplanering, maskerad på tonår och sen premiär för julstämning på lördag... Mamma Mia! Men kul är det!!! =)

Kommentarer

  • stina säger:

    va fint du skriver...

    hoppas veckan blir kanon o att du hinner va stilla me... o va "som en bebis i krubban", hos Gud..

    2008-12-07 | 18:07:59
  • hanna-mia säger:

    har julstämning varit nu? gick det bra?

    2008-12-15 | 14:43:12
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: