Fialottan

i äventyret livet!

"walking in a winter wonderland"

Kategori: Fialottas



Idag tror jag bestämt att jag får många hemmafru-poäng! När jag tittade ut genom fönstret imorse blev jag så där barnsligt lycklig igen. Det är vitt i Jönköping. VITT!!! =) Jag fick ett ryck och tog tag i städningen som verkligen behövdes. Ordentligt blev det. Jag har lyft varenda pryl. Torkat lister. Rensat och packat undan saker i förrådet. Dammsugit. Torkat golv. Och inte nog med det. Jag städade av hela tvättstugan och trappuppgången också!! (Det är min månad denna månaden...) Sen lagade jag lite god lasagne och nu har jag tänt massor med ljus i hela lägenheten o väntar på en av mina godingar som ska äta kvällsmat här med mig!



Och snart, snart, snart ska jag få dela en dag i Göteborg och på Liseberg med min älskade mor och syster!! Vi har en mysig tradition att åka på en liten julig resa i början av december varje år. Vi har varit i stockholm, göteborg och Linköping innan. I år blir det en favorit i repris. Göteborg och "Jul på Liseberg". Jag längtar såååå! Vi brukar ha det så mysigt! Äta gott, prata mycket, handla julklappar och bara strosa omkring!

Kommentarer

  • Joss säger:

    och inte nog med det för du fick två till på köpet!

    2008-11-24 | 22:48:37
    Bloggadress: http://stjosefin.blogg.se/
  • sister jalla fett cool säger:

    hemmafru numero uno!! du är så duktig! :) och du, OJ så jag längtar till våran tjejdag i götelaborg! myyyysfaktor 10 av 10! :D förresten, du har kommenterat anonymt på min blogg typ två gånger nu, tur för dig att jag känner dig så väl att jag vet när det är du som skriver! :) puhuss och kraham

    2008-11-24 | 23:11:32
  • fia till joss säger:

    Inte bara två! En hel hög ramlade ju in! Mycket trevligt! Mer sånt det gillar jag! =)

    2008-11-25 | 11:55:32
  • Fia till sister jalla fett cool säger:

    Jag längtar också!! OM du kommer ihåg så får ni gärna ta med ett täcke när ni kommer. Jag har ett extra och massa kuddar. Nämen.. Va lustigt! Jag skriver alltid Fia i inläggen... Knepigt att inte det kommer med!

    2008-11-25 | 11:57:06

Kommentera inlägget här: