Fialottan

i äventyret livet!

Jag älskar vintern!

Kategori: Fialottas

Iallafall när det är riktig vinter som det är just nu! Snö på marken och minusgrader. Det gillar jag skarpt! Det gör mej inget att det blåser och snöar och är kallt. Tar gärna på mej långkallingar och mössa och gosig halsdu för att ta en promenad i kylan! Det är så uppfriskande att komma in och känna hettan krypa fram i de iskalla kinderna!

Vad som inte är lika mysigt är att vi har en "hustomte" i församlingen som tycker han är snäll och ska spara elpengar åt kyrkan. Han går då och då ner i källaren och rattar lite på termostaten så att det blir lite kyligare i kyrkan. Vad han inte verkar veta om är att det är samma system som tillhandahåller elen till lägenheterna i trapphuset där jag bor! Så inatt vaknade jag flera gånger och frös. På morgonen när jag vaknade var näsan kall och jag hade byxor, varm tröja, sockar, täcke, fleecefilt och överkast på mig!!! Lilla snälla hustomten hade visst lyckas vrida ner så mycket så ingen värme når upp till min lägenhet!!! Tur att det finns andra hustomtar med mer koll som kan vrida upp värmen igen! =)

Strax blir det hemgrupps julmys!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: