Fialottan

i äventyret livet!

Nu så...

Kategori: Fialottas

Jag vet att jag periodvis är sjukt dålig på att blogga... Men jag måste skylla på att det faktiskt inte hinns med när man jobbar som ungdomsledare! =) När jag väl är hemma måste jag göra mer nyttiga saker som att diska, laga mat, städa och tvätta... Haha.

Men nu har jag lite blogginspiration så håll till godo Hanna-Mia! =)

Idag har jag haft några mini-scouter. Va med dom två gånger i höstas och tjena, dom är sjövilda. Men idag lyckades jag fånga dom så dom satt stilla nästan hela tiden!!! Först fick dom sitta två och två, fick en hög med ord-kort och en klump modell-lera. En i taget fick dra ett kort och sen bygga det som stog på kortet och så skulle den andra gissa. Detta sysselsatte småttingarna i en hel halvtimme! Sen körde vi en lek som heter flugsmällan så dom fick leka av sig lite och sen fick dom lösa ett schiffer som betydde "Allt vad ni vill att människorna ska göra för er, det ska ni också göra för dem". Jag har lärt mig av mina höstmissar! =) Nu vet jag lite mer vad som krävs för att fånga dom där småbusarna!

Tjena va allt rullar på nu.

Förra veckan var jag ju i Vemdalen på skidläger. Så sjukt nice var det!! =) Efter mååååånga timmar i buss kom vi fram till ett snöigt vemdalen och Sånfjällets värdshus. Efter utdelat boende var väl vissa mer nöjda än andra (vi hade fått lite fel info innan...) Men det glämdes nog av sen när vi kom till backarna! Första dan va gråmulen och det bara snöade hela tiden. I backarna var det så mycket lössnö att det var lite svårt att åka. Men det gjorde ju inte så mycket för det va mjukt att ramla i hehe! Efter den första dan i backen bad vi att det skulle sluta snöa, det var ju ändå mer än nog med snö, typ en meter i offpisterna! Sicket bönesvar vi fick sen då!!! Kolla på bilden så ser ni vilket väder vi hade resten av veckan!



Det har vart en grymt rolig vecka måste jag säga. Visst har det vart småsaker som inte är lika roliga men generallt så är jag oerhört tacksam för skidlägret! Jag själv vurpade tredje dagen, dunkade i svanskotan och huvudet och sträckte mig i halsen. Va lite luddig i huvet och stel i halsen dagen efter så då tog jag och Emmilie det väldigt lugnt. Satt o tjötade i värmestugan, gick på en lång promenad och sen satt vi ute i solen på varsin päls =) Sista dagen var det lite isigt i backarna så åkte jag väldigt försiktigt och inte så många åk. Det märktes att alla var trötta för det var många vurpor den dagen! Som tur var inget allvaligt, vi slapp åka hem med nån i gips! Jag lärde mig "smiska apan"! =) Ett roligt kortspel där man bygger skrothögar för att komma upp till samma nivå som en apa som är på rymmen. Det går ut på att man ska komma upp så högt så man kan smiska apan och då har man vunnit. Det är massa detaljer i det som ja inte orkar förklara men det var väldigt roligt!! Varje kväll hade vi bibelstudier, lovsång och bön. Riktigt härliga kvällar. Väldigt många blev berörda av Gud! Två av mina godingar berättade en kväll att den ena bett sin kompis hjälpa henne att be frälsningsbönen!!! Man blir så rörd och otroligt glad! En tonåring fick tungotal, flera fick nöd för sina okristna kompisar, många ville ha förbön och vi fick flera goa vittnesbörd. Det är ett coolt jobb jag har! Så priviligerat att få vara med och se när tonoringarna fattar viktiga beslut och får uppleva Gud! Lite nice också att vi hade med en busschaffis som inte är kristen =) Han halkade  ju med lite här och där... Han var lite svår att förstå sig på men när man väl lärde sig tolka honom så va han rätt skön! I början upplevdes han lite butter, men man förstog sen att han bara är sån. Inte alls sur men väldigt noga med regler i bussen och sånt. Efter ett par dar va han skämtsam och lite så där lurifax! =)


 

    
   
  
   

  
    
   
   
  
  
  


 

Thank You Guys! =)




 

Kommentarer

  • lillasyster säger:

    en helt fantastisk resa verkar det ju ha varit! underbart! kul med bilder också, det vet du ju att jag tycker. :)

    2009-02-19 | 10:36:00
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/
  • alexia säger:

    va gott de ser ut o låter :) o vilken läsning, man blir alldeles berörd, fatta va Gud e god! :) fia, de e så klockrent att du e ungdomsledare, vet du de, tänkte på de häromdagen...ses imon vännen! kramas

    2009-02-20 | 17:20:17

Kommentera inlägget här: