Fialottan

i äventyret livet!

En underbar söndag!

Kategori: Fialottas

Inatt låg jag och funderade på våren och allt som är på gång... Det blev sent. Så imorse var jag väldigt trött när jag skulle ner på gudstjänsten. Men det var som bortblåst sen när jag väl kom ner. Det blev en riktigt go gudstjänst! Det började med tonåringarnas lovsångsteam. Dom bara växer hela tiden, det är väldigt roligt att följa! Sen var det många olika inslag. Bland annat så var det barnvälsignelse och bebisen som skulle välsignas hade med sig storasyster som sjöng. Tårarna var nära för det var så starkt, både att hon sjöng för sin lillebror och texten i sången! Sen körde mina tonåringar en dramadans. Jag har sett den fyra gånger när dom övat men den är lika stark varje gång! Även nu var tårarna nära, eller inte bara nära... Dom föll!! =)

  
  

Efter mötet sen så blev det indisk eftermiddag hos Ida & simon! Jag o Maggus fick äran att följa med hem till dom och de lagade riktigt indisk mat som vi åt med händerna! =) Jag minns inte vad det hette... Ida vad hette det?! Iallafall så var det kyckling, fyra rödlökar, fyra vitlöksklyftor, krossad ingefära och massa, massa kryddor. Säkert 10-15 olika kryddor och mycket av allt så riktigt mycket smak. Sjukt gott var det iallafall! =) Nice att äta med händerna också. Till maten såg vi på en film som utspelar sig i indien. "Slumdog millionaire" hette den.
Den kommer på bio här i sverige i mars och jag kan helt klart rekommendera den filmen!

  
  
  

Sen så kan jag med glädje berätta att jag har tränat ikväll! Oj vad det var efterlängtat!!
Har ju varit sjuk från och till i två månader och knappt inte ens klarat av promenader. Men nuhar jag gått flera långa promenixer denna veckan och det har gått bra så ikväll fick jag äntligen ett skönt träningspass på friskis igen! Jag har saknat det oerhört, och ikväll var det ledaren som lärde upp mig till att bli värd där.
Hon har grymt roliga och inspirerande pass!

Efter träning, dusch och mat så har jag pratat lääänge i telefon med en saknad vän.
Många djupa funderingar och frågor har bearbetats ikväll.
Det är skönt med såna människor som man kan prata djupt med!
Att gå under ytan ibland och inte alltid bara tjoa och tjimma!

Så... Det har varit en underbar sönda helt enkelt! =)

Kommentarer

  • Ida säger:

    chicken byriani heter det! ;)

    2009-01-27 | 13:24:35
    Bloggadress: http://ida.jaykar.se
  • Anonym säger:

    Ja just det ja!! =) Tackar!

    2009-01-27 | 15:37:50

Kommentera inlägget här: