Fialottan

i äventyret livet!

On my way to a weekend i Uppsala!

Kategori: Fialottas

Jao, nu sitter jag alltså på en buss som tar mej till stockholm och där hoppas jag på ett tåg till uppsala. Ska hälsa på min kära Eva! Vi har ju inte umgåtts på evigheter men har ändå hållt igång vår lilla tradition att ses en kortis i örebro (bådas familjer bor där) på julafton och byta julklappar. Ska iallafall bli väldigt mysigt att hälsa på henne! Sen imorn drar vi till stockholm och en liten reunion för tjejgänget som hängde ihop på örebrotiden... Så roligt initiativ!

Igår när jag var på kontoret och jobbade kom en kollega in och pratade. Det ena fönstret på kontoret vetter ut mot innergården och entrén till kyrkan. Där på en av väggarna hänger ett stort träkors. När jag och kollegan hade pratat en stund pekade hon ut genom det fönstret och jag tittade. Där stog en äldre man och tittade länge på korset innan han böjde sitt huvud och gjorde korstecken innan han gick vidare. Den mannen kommer in och tittar på korset och böjer huvudet i vördnad VARJE gång han går förbi kyrkan! Så fint!

Haha, kollade igenom lite bilder på datorn här och hittade denna. Tänk va barnsligt roligt man kan ha fast man är vuxen och ansvarsfull *host och harkel*... Kolla in beundran hos tjejerna som kollar in sin ungdomsledare när hon ballar ur på studsmattan! =)

Kommentarer

  • jossan säger:

    jag längtar verkligen tillbaka!

    2009-01-09 | 17:04:17
  • Anonym säger:

    undra vem det EGENTLIGEN är som är ungdomsledaren av oss två :P ?

    2009-01-09 | 18:17:21
  • lillasyrran säger:

    höhö, jag är så stolt över dig!

    2009-01-09 | 22:01:36
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/
  • Anna Viberg säger:

    Hej vännnen!!



    Så trevligt att läsa din blogg! Då hänger man ju med lite i ditt liv =) Såg att du lagt till mig i länkarna, tackar!! Jag är en mycket flitig besökare på din sida! Kram

    2009-01-19 | 22:37:48
    Bloggadress: http://annaviberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: