Fialottan

i äventyret livet!

Repet 2009

Kategori: Fialottas

Jao, då va man hemma igen. Nu har jag varit på mitt första scoutläger =)
Röklukten sitter i alla kläder och i håret,
sovsäcken ligger på tork i vardagsrummet och själv softar jag runt i mysbyxor.
Det regnar ute så jag stannar nog inne idag!
(jag va hemma i två nätter för att vila upp mig men sen åkte jag tillbaka till lägret)
www.repet.uv-scout.net
http://www.jnytt.se/nyhet/24612/jonkopingsscouter-trivs-pa-storlager


Jag hade inga planer på att bada, men är man på läger blir det mycket bus och reta varandra så jag blev islängd med kläderna på två gånger! Helt oförtjänt, jag som är så snäll... eller? ;)
Nä jag förtjänade det nog. I första fallet drog jag även med mig den som puttade i mig
så han blev lika blöt som jag! Haha!
Man sover inte så bra i tält tycker jag. Men i övrigt är det grymt härligt att bo ute så i några dagar.
Laga mat över öppen eld, tvätta sig i sjön och slippa bry sig
om vad man har på sig och hur man ser ut i håret... I like it!

Nu på morgonen har jag varit hos frissan för tredje gången på två veckor!
Mitt hår lever sitt eget liv och vill inte böja sig för några spolar och permanentvätskor.
Men nu har vi fått ordning på det hoppas jag!
Imorn far jag till Örebro. Det var aldeles för längesen!
Jag skäms nästan för att skriva det, men jag har inte vart i örebro sen jul!!! Sjukt!
Nu blir det lite ledig helg och slappna av hos mamma och pappa,
och en eller annan sväng ut till torp i midsommar.

Tjipp tjipp!

 
Vi bodde väldigt fint på Sjöbo utanför Vaggeryd

Kommentarer


Kommentera inlägget här: