Fialottan

i äventyret livet!

På Mallorca!

Kategori: Fialottas

Alltså, det var inte meningen att det skulle va sommarvarmt och strålande sol här... Men i solen känns det verkligen så! =) Det är ju kallt i skuggan så man måste ha tröja med sig men ändå!

Så här första dagen kan jag helt klart säga att jag har varvat ner. Sov så tungt inatt så huvudet var en riktigt tjock dimma ett bra tag efter att jag vaknade imorse! =) Sara och dom andra tjejerna gick upp runt 7.30 och då åt i frukost tillsammans. När dom sen gick till en ny dag i skolan så tog jag en promenad. Jag vågade inte avvika för långt från den gatan som vi bor på, men jag hittade en liten väg ner till havet! Ja dom bor riktigt nära havet även om det är mycket byggt hela vägen ner i detta området. Men jag hittade en liten strandsnutt mellan alla höga hus. Lovely! Sitter man i lä så värmer solen bra redan vid 9 på morgonen. =) Jag har visst kommit rätt vecka för det är så fint väder! Hoppas det håller i sig!

Vid 13 idag ska jag träffa Sara som fått halva dagen ledigt. Då ska vi ner och strosa i centrala Palma, kika på gamla stan och prata prata prata och fika och mysa!

Känns så overkligt att jag är här! Men ljuvligt. Och just nu passar det så bra med en lugn vecka i spanien. På dagarna när tjejerna jobbar är jag ju själv och det behöver jag. Strosa omkring och titta på allt, sitta nere vid havet och skriva och lyssna på vågorna, få lite färg på kinderna. Jag njuter helt och hållet! =)

En liten tråkdetalj är att min kamera har gått sönder så nu fotar jag med min mobil vilket inte blir så nice kvalle... Men jag har iallafall nåt att titta på och minnas när jag kommer hem! Sen får jag nog lite kort av Sara också.

Gud är så fantstisk! Jag tror han hade ett finger med i spelet när jag spontanbokade mina flygbiljetter efter att ha snackat med Sara i januari. Han visste att det här skulle jag behöva. Ungdomshelgen plus detta. Nu har jag laddat för resten av terminen tror jag! =)

Nu ska jag upp på rummet/lägenheten vi bor i och äta apelsin i solen på balkongen!

So long!

Kommentarer

  • lillasyster säger:

    om jag är avis!? nää..

    2009-03-10 | 17:52:40
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/
  • alexia säger:

    fia, va gott de låter! underbart, hoppas att du kan ladda o ta igen dig ordentligt! o Gud e cool! han e de!! :) kram på dig vännen

    2009-03-10 | 21:45:34

Kommentera inlägget här: