Fialottan

i äventyret livet!

Un día en la escuela sueca en Mallorca!

Kategori: Fialottas

(rubriken: En dag i svenska skolan pa Mallorca)

Gardagen blev nice alltsa! Sa gott att bara ta dagen som den kommer! Jag har liksom inga masten eller nat. Bara gor det som faller mig in! =) Efter att ha strosat en stund i otroligt mysiga gamla stan sa akte ja tillbaka till hotellet och lagade pastasallad som jag sen at ute pa balkongen i soooolen! Plojde en del av boken ocksa, hehe. Sen begav jag mig ut pa upptacksfard igen. Ville forsoka ta mig uppat sa ja skulle se lite mer av utsikten. Men det ar sanna kringelikrokvagar overallt sa det var ingen enkel uppgift! Jag kom inte sa langt upp for ja hamnade vid ett jattestort inhagnat hotell. Sa jag drog mig nerat o bortat fran dar vi bor... Inte heller latt att ta sig nerat for det fanns inga trotoarer! Och vagarna ar sa sjukt smala! Knappt att tva bilar kan motas mitt bland alla hus ens. O dar gick jag! Haha. Sen hittade jag en laaaaang trappa nerat och mottes av massa barn i skoluniform pa vag hem fran skolan. Det kom tva tjejer han i hand, den ena kanske atta och den andra fyra... Den lilla kampade garnet uppfor denna langa trappa medans den aldre peppade och hjalpte henne. Sa sott! Iallafall sa blev det en lang promenad och tillslut motte ja Sara o tjejerna pa vag hem fran skolan!

Idag hangde jag med Sara och tjejerna till skolan dar dom har praktik. Kul att se vad de gor pa sin praktik! Nu pa formiddan sa har Sara haft planeringstid sa vi har suttit o stekt pa en terass som finns pa skolan! Hur nice som helst nar man sitter i la, annars ar det ratt sa kalla vindar. Jag har last 3/4 av boken nu... Det narmar sig en upplosning =) Nu doftar det ljuvligt gott i hela skolan har, det vankas flygande jacob till lunch! Mumma!

Adiós amigos!

Kommentarer

  • de Berjmans säger:



    Men Fian!!



    Vad roligt att vara på Mallorca!

    Men det finns INGET i mej som är det MINSTA avundsjukt,

    för VAD kan vara roligare än att sitta hemma,

    Det är mulet, krokusarna får skolios under decimeter tjocka snölager, och inne sitter jag med en lunta Grammatik övningar. Säg mig VAD slår det????



    Haha! Love U Fia-lotta, bli brun för oss med,

    vi ger folk strålningsskador med våra lakans vita lekamen;D



    Bless Bless

    / De' berdjmans thru Esther

    2009-03-12 | 14:05:11
    Bloggadress: http://www.familjenbergmasn.blogspot.com

Kommentera inlägget här: