Fialottan

i äventyret livet!

En välsignad jul

Kategori: Fialottas



Ikväll var jag på konserten en välsignad jul.

Sagolikt bra!
Inte bara för att det var grymma musiker och en bra show.
Sagolikt bra!
För att Jesus fick vara i centrum!
På ett avslappnat och spontant sett gjorde artisterna detta till en fantastisk kväll.
Igen.
Dom är ruggigt begåvade allihopa.
Men gör det hela med en stor ödmjukhet.
Inför Kungars Kung och Herrars Herre!

Sånt berör mig! När människorna gör sig små så Jesus får bli stor.
Då sväller mitt hjärta och jag vill bara sjunga!

Tankarna väcks en sån här kväll.
När man från scenen pratar om rebellen Jesus.
Rebellen som rev alla borden i saluhallen och kallade människor för hycklare.
Är jag en hycklare?
Jag vill verkligen inte vara en hycklare.
Men jag vet att jag många gånger har ett aldeles för stort ego.
Hur ofta skulle jag inte kunna göra något,
om än litet,
för nån annan?
Hur ofta låter jag bli?

Ikväll blir det min bön.

Jesus jag vill vara rakt igenom ärlig i mitt liv.
Ärlig mot Dig.
Ärlig mot mig själv.
Ärlig mot mina medmänniskor.
Jesus hjälp mig att se människor med dina ögon.
Hjälp mig att förstå hur mycket dom behöver Dig.
Hjälp mig vara ett ljus i någons mörka vardag.
Hjälp mig att se möjligheterna,
mitt i svårigheterna.

En av sångerna som Jonas Sandwall har skrivit sammanfattar allt på något sätt tycker jag.

Jag såg ditt ansikte
under gatulyktans sken
sent igår kväll.
Jag såg din tomma blick
ditt brustna hjärta
en själ som börjat blöda igen
Men mitt barn, jag är här för dig
Krönt med törne så att du får bo hos mig
En gång för alla
döden jag mätte ut ett slut
så du får sjunga ut
Gloria
Gloria
Hosianna
In exelsis Deo
Sjung ut Gloria

Din värld spricker
och du hittar inte ut
och syret ditt tar slut
Och du undrar, kan nåt gott existera
när allting är så svart
Å finns det dag i denna natt
Men mitt barn, jag är ljuset för dig
Spikad uppå ett kors
så du får dagen genom mig
En gång för alla
döden jag mätte ut ett slut
så du får sjunga ut
Gloria
Gloria
Hosianna
In Exelsis Deo

Kommentarer


Kommentera inlägget här: