Fialottan

i äventyret livet!

Vet inte om jag vågar!

Kategori: Fialottas

Ja... Det är väl mycket man inte vågar, men en del måste man göra ändå! Vågar man inget så vinner man inget! =) Just nu idag menar jag den omtalade sprutan. Hade verkligen inte tänkt ta den, men nu när det är gratis så är det väl lika bra. Min fundering nu är ju bara hur det ska gå! För man läser och hör om att det ska va så sjukt effektivt på rullande band... Hur går det då för lilla mig som har blivit en sån nål-mes? Jag behöver nån som pratar lite bebisspråk med mig och får mig att tänka på annat och så behöver jag få ligga ner i en kvart eller tjugo minuter efter sticket för jag blir så yr och illamående... Finns det ett sånt utrymme för mig eller får jag sitta ute på gatan tills det går över? =) Well well, det är väl bara att bita ihop och göra det!

There´s a lot of things you don´t dare, but you have to do it anyway! If you never dare to do things you can never win... Right now I´m talking about the famous swine flu injection. At first I wasn´t gonna take it, but now we can do it for free so why not!? I just wonder if I can make it. I have become such a wimp when it comes to needles. I´ve heard that they are wery effective at the health centers and everything is done with a lot of speed. I hope they can slow down and talk to me with a sweet baby voice and then let me lay down to rest for twenty minutes after the injection ´cause I get so dizzy and naouseous... Is there room for me or will I have to rest outside on the street ´til I´m fit for fight again? =) Well, I just have to do it!

Kommentarer

  • lillasyster säger:

    jag vet att vissa som ger sprutan brukar rekommendera att man stannar kvar en stund efteråt eftersom en del blir yra och illamående. du kan ju hoppas att du hamnar hos en sån! :) jag kommer nog inte ta sprutan. jag var ju på väg i måndags, men vaccinet tog slut och då vet jag inte om jag orkar ta mig dit igen. det kan ju vara snällt att ta just för andras skull. samtidigt känner jag att jag är så trött på att det blir så vansinnigt uppblåst. folk är liksom helt hysteriska och livrädda (kanske inte riktigt, men nära på) för att få svinis. jag tror inte att man behöver vara riktigt så rädd faktiskt.

    2009-11-20 | 08:19:08
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/
  • Eva säger:

    De flesta tycker inte sprutan känns alls har jag hört. Du får trösta dig med det =). Kram

    2009-11-20 | 13:35:11
    Bloggadress: http://evokenivo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: