Fialottan

i äventyret livet!

Day nr two in Memphis

Kategori: Fialottas

Nu ar jag precis hemkommen fran en liten morgonpromenad. Det ar ett ratt mysigt omrade med manga sma hus. Alla haller pa och forbereder for halloween for fullt. Det star pumpor overallt och lite har och dar hanger det spoken i=och haxor i traden och det ligger spindelnat i buskarna =) Mickie har akt for att jobba ett par timmar. Tristan ar hos tandlakaren, Jonathan jobbar och kidsen ar hos en granne. Jag har huset for mig sjalv och det kanns riktigt soft =) Jag ar fortfarande jet-lagged och reagerar tyvarr lite pa deras ljuvliga katter trots min allergimedicin, sa ikvall ska Mickie och jag flytta in hos en tjej som heter Jessica. Trakigt att inte bo har men det ar nog bra om min kropp far vila fran kattallergin iallafall pa natterna.

Min resdag fran Frida i gbg till fam. Schmit i Memphis blev 21 timmar lang utan sovpauser (jag har svart att sova pa flyget...) sa forsta natten sov jag 12 timmar! Hela dagen igar var jag riktigt mosig vilket inte ar sa konstigt kanske, hehe. Pa morgonen nar vi hade gjort oss iordning akte jag, mickie, tristan och barnen till ett frukoststalle och at nybakta bagels. Mmm! Sen sa akte jag och Mickie runt i bilen typ hela dagen. Det regnade ratt mycket men hon visade gatan dar Elvis vaxte upp, gatan som Johnny Cash har bott pa, vart Elvis gjorde sin forsta spelning, vart hon har jobbat, vart hennes syster bor, midtown, downtown... Vi va inne pa Peabody hotel som ar varldens fancy stalle! Kristallkronor overallt och snoffsigt uppkladda folk som jobbar dar. Dom hade ett sjalvspelande piano ocksa =) Vi va pa en lite finare Mall (kopcentrum) ocksa men ingen av oss va egentligen sugna pa shopping utan vi skulle mest ga runt och titta. Dom hade redan borjat bygga upp en gigantisk juldekoration med tomtekangor som ar storre an bilar och julgranskulor stora som medicinbollar, dubbelt sa stora som basketbollar... Sen gick vi forbi en av Mickies favoritaffarer sa vi gick in och dar hittade vi faktiskt mycket fint sa vi tog en provrunda! Jag hittade ett par jeans for 19 dollar! Man raknar inte direkt med att hitta snygga jeans har men jag gjorde det anda! Och 19 dollar ar typ 128kr!! Heeelt okej. vi at sliskig kinamat pa ett sant mattorg pa mallen och sen at vi lyxglass pa en glassbar. Man fick smakprov pa hur manga sorter man ville och sen bestamde man sig for nan smak och sa kunde man valja att blanda i olika tillbehor i glassen. Typ gelebjornar, notter, m&ms o tjugo saker till =) Vi var pa Target som ar som Coop eller maxi fast mycket storre och sen akte vi hem och at middag. Tristan hade gjort supergod marockansk kyckling med soltorkade tomater. Sen kollade vi pa hennes favoritshow So You Think You Can Dance nar barnen hade somnat.

Nu ska jag ta och hoppa in i duschen sa jag ar redo for dagen nar de andra kommer hem! Jag har ingen aning om vad som kommer handa idag sa det kan bli vad som helst! =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: