Fialottan

i äventyret livet!

Libanoninspirerat?

Kategori: Fialottas

Alltså... Just nu är jag inne i nåt slags flow när det gäller matlagning och inspiration till det! Förra veckan blev det en massa indiskt och det är ljuvligt gott. Igår fick vi libanesisk buffé på bröllopet och idag när jag var på ica blev jag så vansinnigt sugen på falaffel och hummus! =) Falaffel blev det. Men mini-ica här på öster hade ingen hummus. Så det blev ajvar och aioli istället. Till det blev det en egen blandning av couscous, ingefära, vitlök, gurkmeja och koriander. Inspirerat av ett recept jag hittade på nätet... Jag saknade hummisen men det andra blev gott! ML och Maggus instämmer! =)
 

Kommentarer

  • lillasyster säger:

    inspiration är aldrig fel. :) själv åt jag hos mamma både igår och idag. att äta där är som att vara i självaste himmelriket, jämfört med att äta hemma hos mig.

    2009-10-12 | 15:36:56
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: