Fialottan

i äventyret livet!

Rött med vita prickar

Kategori: Fialottas

Idag har varit en soft dag! Vaknade som vanligt vid åtta. Tog en tallrik flingor och mjölk framför ett avsnitt av vänner. Halv tolv mötte jag upp Sara o Hjalmar på stan. vi hade planerat en mysig uteseveringslunch... Man kan säga att det inte precis blev uteservering! Haha, när jag satt på bussen och Sara satt i bilen på väg mot stan så började det omväxlande regna, snöa och hagla! Så det blev en inomhuslunch. Vi testade den kalla buffén på Rosteriet i nya gallerian. Massa italienska grejer som jag aldrig ätit innan men det var grymt gott! Sen tog jag bussen mot huskvarna och tog en runda på Tygaffären i Junexhuset. Och där fanns det! Tyget som jag verkligen letat igenom hela stan efter! Jag har ända sen jag såg denna lägenheten första gången tänkt att det vore fint med röda detaljer. Så ett bra tag nu har jag letat och letat. Idag hittade jag mitt fina tyg, rött med vita prickar på! Så nu ska jag för första gången i mitt liv försöka mig på att sy en gardinkappa. Hoppas det blir bra. Ska nog sy en liten duk också om jag får ändan ur... Ikväll blir det Så ska det låta med ML o Maggus!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: