Fialottan

i äventyret livet!

Dags igen...

Kategori: Fialottas

Jag ska flytta igen.
Det blir min fjortonde flytt.
FJORTON!
Jag har hört att en svensk flyttar i genomsnitt åtta nio gånger i livet.
Hela livet.
Man skulle kunna säga att jag fyllt min kvot.

Det är liksom nåt som klickar igång i mej när det är dags.
En slags rastlöshet blandat med beslutsamhet och lathet.
Jag vill få det gjort.
Helst direkt.
Men samtidigt är det ett tag kvar så jag kan liksom inte packa allt redan.
Men rensa kan jag göra.
Galet vad grejer man samlar på sig!
Nu står det fem soppåsar utanför min dörr.
Två stora kassar med kläder, böcker, skivor som ska till second hand.
Det är rastlösheten och beslutsamheten.
Latheten är väl att jag inte orkar dra med alla grejer till mitt nya hem.

Ny lägenhet. Nytt kapitel?

Kommentarer

  • lillasyster säger:

    fjortonde?? hur får du det till så mycket? tidaholm typ tre flyttar. jönköping ca fyra. flyttade ni typ fem gånger innan jag kom till världen?

    2010-03-02 | 13:01:18
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/
  • Fia till lillasyster säger:

    Katrineholm, nyköping, katrineholm, björklinge, vedevåg, örebro, tidaholm x3, huskvarna x3, jönköping och nu huskvarna igen... Ska man bara räkna orterna så blir det ju "bara" åtta... =)

    2010-03-02 | 19:44:44
  • lillasyster säger:

    ahaaa... hoppsan kerstin. :)

    2010-03-02 | 21:00:44
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: