Fialottan

i äventyret livet!

Husmor?

Kategori: Fialottas

Jag känner mig så rysligt huslig just nu! Igår stekte jag köttfärsbiffar av 2 kg köttfärs, det tog ett par timmar. Idag har jag städat ordentligt, rensat och till och med torkat golven! Det är grymt sällan jag går så långt som till att våttorka golven... =) Men inte nog med det! Jag kom för en stund sen hem från IKEA där jag har inhandlat lite roligt tyg, en strykbräda och ett strykjärn! Nu ska här sys minsann! Symaskin har jag ju, men utan stykjärn så kan det bli lite trixigt att få allt rakt och fint. Som grädde på moset har jag alldeles nyss gjort iordning chokladmuffins med sån där Leila-frosting på! Den blev lite lös tyvärr, men ack så god! Det ska Alex få smaka på om en liten stund när hon kommer! Enligt pappa är jag jätte-jättelik Leila som är på bilden här nedanför... vet inte om jag håller med. Men han säger att han hajar till varje gång han ser henne på TV för att jag är så lik henne =)

Kommentarer

  • lillasyster säger:

    lite lik laila är du faktiskt. kanske för att ni båda är ganska mörka. :) jag vill också va huslig! rackarns, jag måste bli det en vacker dag. har du börjat på förklädet? vad blev det för tyg?

    2010-01-05 | 09:24:32
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/
  • Fia till lillasyster säger:

    JAg började klippa ut alla delar och nåla igår, invigde mitt nya strykjärn. Det blev ett tyg med svart botten och så är det turkosa, olivgröna och blågröna blad-rankor... Svårt att förklara men jag kanske lägger ut bilder så småningom!

    2010-01-05 | 09:43:44
  • lillasyster säger:

    okej, låter som ett snyggt tyg. om du inte lägger ut bilder så får jag kanske se en glimt i helgen när jag och mamma kommer! :)

    2010-01-05 | 18:27:58
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: