Fialottan

i äventyret livet!

Vem skrev egentligen låten?

Kategori: Fialottas

Ikväll hakade jag på några vänner till fjällstugans musikcafé Komma Hit. Jättemysigt! Jag är så dålig på att göra saker utanför jobbet just nu. Mest är det för att man är så engagerad många sena kvällar i veckan och därför behöver vara hemma lite. Men också för att man tappar bort vännerna lite när man inte kan haka på jämt för att man jobbar... Men ikväll kom jag iväg fast jag var supertrött. Hade lyxen att bli både upphämtad och hemskjutsad minsann! Iallafall så lyssnade vi på en skiva med Jason Mraz i bilen. Och precis när vi kom till min gata så hör jag hur han sjunger "Man gave names to all the animals"! Förvånad - JA! Ni vet, den goa dängan som man har hört så många gånger: "Adam gav namn åt alla djuren". Jag trodde ju att det var Ingemar Olsson som skapat denna fina sång. Men hur troligt är det att Jason Mraz skulle hört Ingemars svenska version och tänkt att den här måste jag ta och översätta?! Inte särskilt troligt. Så jag var helt enkelt tvungen att kolla upp saken. Det visar sig att det är en Bob Dylan original! Är jag helt efter som inte hade koll på detta???

Här är den iallafall med Jason Mraz:

Kommentarer

  • lillasyster säger:

    nämen va!? det hade jag INGEN som helst aning om. vad roligt, där ser man! :)

    2010-01-31 | 00:33:30
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: