Fialottan

i äventyret livet!

Hej då

Kategori: Fialottas



Bilden har jag snott från våran tonårsblogg... Fenomenala Ida har gjort den! Hon är så bra!

Så hur känns det då inför imorn? Sista tonår för terminen, och mitt sista tonår som anställd ungdomsledare...
Det känns konstigt. Det är svårt att ta in att det är mitt sista tonår. Jag slutar ju inte förns efter tonårslägret på Gullbranna i augusti. Jag vill kanske inte riktigt ta in det heller... Det är nog lite separationsångest måste jag säga. Men samtidigt så är jag så otroligt glad och tacksam för de här två åren! Mitt sista år blev inte alls som jag hade tänkt med sjukskrivning och sånt. Men när jag ser tillbaka på den här tiden kommer jag nog ändå inte tänka på det i första hand utan på alla goa tonåringar jag fått lära känna och allt det roliga jag fått vara med om! Ett sånt här jobb är ju mycket att ge av sig själv, att peppa andra, våga säga ifrån eller våga stå upp för sin åsikt men framförallt att visa att man bryr sig. Är det nåt jag önskar att mina tonåringar ska ha fått av mig så är det att dom ska ha känt sig sedda och att jag bryr mig om dom! Sen är det klart att jag kanske inte räckt till överallt eller så mycket som jag hade velat. Men jag är ju bara människa! =) Jobbet som ungdomsledare har både blivit bättre än jag väntat mig, tuffare än jag kunnat föreställa mig, jobbigare men samtidigt så mýcket roligare!

Om nån av mina tonåringar läser detta:
Ring mej i sommar, jag vill jättegärna hänga med er så mycket jag bara kan!!! Och jag kommer finnas kvar i stan även i höst och framåt.

Kommentarer

  • Lisa B. säger:

    Naaw, det känns så sorgligt att du ska sluta.. :(

    Men vi har ju redan planerat in lite festligheter i sommar.. ;) Ser redan fram emot våra planer !

    Ha det bra ! KRAM på dig !

    2010-06-05 | 22:47:00

Kommentera inlägget här: