Fialottan

i äventyret livet!

Jordgubbar me mjölk!

Kategori: Fialottas



Varje år när det blir sommar så får jag en sån toklängtan att åka och plocka jordgubbar! Åka tidigt en solig dag o sen strosa omkring i plant-raderna o äta jordgubbar tills man är aldeles mätt och hinken är full. Så betalar man o åker hem o äter färska jordgubbar med mjölk. Fantastiskt! Dock har det inte hänt på typ 10 år! 10 år är aldeles för länge utan jordgubbsplockning! Vem vill köpa mosiga gubbar utanför willys när det är så mycket goare att plocka själv?! Synd bara att jag inte har en bil, eller nån kompis med bil som gärna skulle vilja åka med!

En annan sak som är gott är blåbär med mjölk. Jag köpte med mej en ask från ica igår. Har inte ätit blåbär sen jag gick på högstadiet. För varje gång jag åt så kräktes jag lila. Inte så trevligt! Har försökt med blåbärspaj eller blåbärssoppa men brukar må illa så jag har undvikit det. Men nu kunde jag inte låta bli igår så jag köpte hem en ask och åt upp alla fina bär igårkväll. Ingen reaktion. Magen lugn och inga lila spyor! Nice, jag kan äta blåbär igen!

Idag har jag och kollegan varit på studentturné. Några felkörningar och 6 timmar senare så hade vi avverkat 13 studenter på en och samma eftermiddag. Det ni! Vi är stolta över vår prestation och nu pustar vi ut. För trött blir man av en hel dags flängande mellan olika kalasigheter!

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    hey!! du har en kompis me bil, som dessutom vet om bästa stället o plocka gubbar på ;)



    kraam

    2010-06-12 | 14:12:39
  • Fia till Alex säger:

    Är det sant! Vad glad jag blir! Vi måste boka in en jordgubbsplockardag helt klart! =)

    2010-06-12 | 15:47:09

Kommentera inlägget här: