Fialottan

i äventyret livet!

Ta dej i kragen och ge henne en chans.

Kategori: Fialottas

Jag förstår inte att det ska vara så svårt! Satt idag och diskuterade singelskap med ett par vänner, ett gift par bland annat. Det har många singelvänner som ofta pratar med dom om hur svårt det är att hitta nån att dela livet med. Varför är det så himla svårt då? Min uppfattning är att många singelkillar, särskilt i frikyrkan, är så sjukt kräsna! Jag var med på 7e himlen ett tag och träffade några killar genom den sidan. Det blev aldrig mer än en fika eller en promenad och sen såg jag inte röken av dom mer. Ett exempel var en kille som jag var ute och gick med. Vi va ute i en timme o sen när vi kom tillbaka till platsen vi startade på så gick vi ett varv till för det var trevligt och vi hade massor att prata om. Då tänkte jag att det skulle vara roligt att träffa personen igen. Vissa killar verkar ju tro att bara man säger att man haft trevligt så betyder det att man håller på att bli kär. Men jag var absolut INTE kär i killen på promenaden. Kände honom inte ens! Men jag kände att jag skulle kunna tänka mig att lära känna honom bättre och sen se om det skulle kunna bli mer. Men han försvann. Svarade inte på mail, msn, mobilen... Sen efter en månad så sa han hej på msn o då var jag rakt på sak och frågade varför han försvann när vi hade träffats. Han kom med massa lama ursäkter om jobb och resor m.m. Sen tillslut lyckades jag dra ur honom varför han egentligen försvann. Lyssna på detta: "Nej men alltså... Det slog ju liksom inga gnistor precis." Som att det var gnistor som gjorde att jag tyckte han verkade intressant! Jag lovar att det inte va minsta pirr i magen eller nåt åt det hållet! Men det är så typiskt killar. Slår inte blixten ner direkt när dom ser en tjej så släpper dom henne och går vidare till nästa date. Vad ska man göra för att få mer än en enda ynka chans!? Den killen var inte den första som gjorde så. Jag är så sjukt trött på kräsna killar som väntar på den perfekta drömtjejen. Newsflash: Hon exixterar inte!!! Visst tror jag att det finns människor som är perfekta för varandra. Men det betyder inte att de är perfekta. Och så säger man att tjejer lever i en hollywoodfantasi... Det är ju faktiskt inte vi som gör det, utan killarna! 

Så killar: Ta er i kragen, bli män och inse att den tjej som är perfekt för just dig kanske finns i din närhet om du bara ger henne en chans.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: