Fialottan

i äventyret livet!

Tre små gummor skulle gå en gång...

Kategori: Fialottas

Efter min lilla klantiga start så blev det en riktigt härlig midsommarafton! Först lunch med färskpotatis och sen jordgubbstårta på mammas balkong. Wonderful! När vi sen suttit och softat i ett par timmar började vi packa matsäck och sen åkte vi ut med Skodan. Vi hade planerat att strosa runt i Nora. Grymt mysig sommarstad! När vi hade myst ett tag där så var det ju inte längre sol vid vattnet och eftersom vi inte hade lust att gå på mordisk kvällsvandring (se bild) så satte vi oss i bilen igen och följde nåt som hette tre sjöars väg. Svensk landsbygt på sommaren är så galet vackert! Man kan gå omkring eller åka hur länge som helst och bara titta på den. Mitt ute på landet kom vi fram till Vreten, en lägergård där jag varit på många läger som barn. Jag och lillasyster blev såklart nostalgiska. Men vad litet och sunkigt det var mot vad man minns! Vi tog iallafall med oss filt och våran matsäck och gick ner till sjön. Där satt vi och åt och myste tills solen gått ner. Sen fortsatte vi våran nostalgitripp till Lindesberg. Åkte förbi min gamla högstadieskola, kretchmans inn, pingst, o allt annat som är förknippat med min högstadietid. Åkte via Bor till Vedevåg och kollade på vallen, vårat gamla hus, mammas gamla jobb, vedevågsskolan, sjön och igenbommade ica... Sen for vi hem, trötta men glada och nöjda med våran midsommarafton!

Dagens bästa:

Mamma sitter och gäspar och Hanna-Mia frågar om hon är trött. Nejdå, jag är inte trött jag njuter, säger mamma. Sen avslutar hon, med slutna ögon och njutning i rösten, med att säga: "Det här är nog den bästa nyårsafton på länge!" Såklart var det säkerligen roligare för oss som var där. Lite lagom fnissiga och smått trötta så var det vansinnigt roligt just då =)
 











Kommentarer


Kommentera inlägget här: