Fialottan

i äventyret livet!

Snubblade över några minnen!

Kategori: Fialottas

När jag letade efter Bob Marleys låt som jag skrev om innan så snubblade jag över några låtar med The Beach Boys. Insåg att jag inte lyssnat på dom sen jag och Sofia (The Sofias) satt barnvakt åt Joshua och Amanda i Colorado Springs hösten 2001! Vi va där i två månader och varje tisdag träffade vi mys-ungarna. Josh va 1 år och Amanda 4år. Amanda var riktigt lillgammal och som hon själv utryckte det "I have a great vocabulary"! =) Jag och Sofia nästan slogs om att natta Josh för han var så galet mysig när han skulle sova. Ville bli trött i famnen först. Så vi sate oss i en gungstol i hans rum, hade på klassisk musik väldigt tyst och så satt man där med honom uppkrupen mot axeln tills han började slumra... Gosh va mysigt det var! När kidsen inte sov så lekte vi, va på promenader OCH dansade till The Beach Boys! =) Kidsens pappa är från Bahamas så det var hans skiva...

Josh borde va 10 år nu och Amanda 14... Skulle va roligt och träffa dom nu! Josh kan ju omöjligt komma ihåg oss, men kanske Amanda... Kanske borde ta och leta fram mamma Karins mailadress och fråga hur dom har det!

Musik kan verkligen stanna tiden och plocka fram minnen!

Nu kommer Farmor, Tina o Pär så nu ska vi åka hem till farmor i HUSKVARNA!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: