Fialottan

i äventyret livet!

Jalle & Lisa

Kategori: Fialottas

En oförglömlig dag, inte bara för brudparet vill jag lova! =) Jalle gick in i kyrkan, tog sin elgitarr och började spela introt på topgun-signaturen medans Lisa gick in med sin pappa. Det var en 15-manna orkester som spelade asgrymt till alla låtar som Jalle arrat. När vi sen kom till festen så anlände paret i en glassbil med melodi och allt. Festen invigdes genom att paret klippte ett band framför ett loppisbord. Ja, det var alltså loppis på festen för att bruden älskar loppis! Så alla gäster hade tagit med sig nån sak som sedan såldes där. Själv fyndade jag 8 jättefina glas på fot för 40kr. Jag skulle kunna berätta mycket kul från festen men nöjer mig med en sak till. I menyn stog det att det att desserten var marängswiss special med kolachokladsås i gitarrfodral. Vi klurade där runt bordet ett bra tag på vad som menades med det. Hade de gjort nåt pajskal i form av gitarrer? Eller var det skålar i form av gitarrer? Ett skämt? Sen när det var dags så kom serveringspersonalen ut med två riktiga sånna hårda gitarrfodral fulla med glass!!! =)






Kommentarer

  • lillasyster säger:

    det där bröllopet/den festen hade jag velat vara med på! så roligt! haha skyltarna som var i naturlig människo-storlek är favoriten på busigt upplägg om du frågar mig! :) och du, jag gillar när du uppdaterar så mycket. mer sånt! :P

    2010-09-13 | 11:55:24
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/
  • Fia till lillasyster säger:

    Mmmm... Jag får ryck ibland och uppdaterar massor. Men min inspiration går verkligen upp och ner! Fattar inte sånna som uppdaterar minst tre gånger om dagen, ALLTID! Nog för att jag skulle hinna med det. Men att hela tiden tänka på allt man gör och möter och säger som bloggmaterial känns lite ovärt. Men håll till godo så länge det varar bejb!

    2010-09-13 | 19:50:56
  • lillasyster säger:

    nä jag vet, det är verkligen galet. dom som bloggar så ofta kan ju knappt ha ett okej liv alltså. usch, jag skulle må dåligt! nog för att jag ibland tänker "åh bloggmaterial" när jag fotar eller så. men liksom, inte alls på det sättet! nej, det ska va roligt och ske naturligt. annars kan det lika gärna va! :)

    2010-09-13 | 22:29:17

Kommentera inlägget här: