Fialottan

i äventyret livet!

Nu händer det grejer!

Kategori: Fialottas


Imorn kanske jag blir dagisfröken! Eller förskolefröken heter det väl numera, även om det är småbarn det handlar om... Träffade en tonårsmamma förra veckan och hon frågade vad jag gör nu när jag slutat jobba oi kyrkan. Jag sa ju som det var att jag är helt ledig och softar, att jag söker lite jobb men inte känner nån panik precis. Då frågade hon om jag kan tänka mej att jobba på en kristen förskola, alltså hennes jobb. Jag tänkte att det kan ju vara roligt att testa! Så hon frågade sin chef som blev eld och lågor eftersom dom har ont om vikarier. Så vi bestämde att jag ska komma dit imorn och hälsa på. Det lät även som att jag kan få jobba redan imorn om det känns bra! Ibland stämmer verkligen uttrycket "När en dörr stängs öppnas en annan"!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: