Fialottan

i äventyret livet!

I drömmens värld kan vad som helst hända...

Kategori: Fialottas

Jag hade skummaste drömmen inatt. Otroligt nog kommer jag ihåg den också!

Jag drömde att jag skulle på årsmöte för bostadsrättsföreningen (jag ska på ett sånt ikväll). Stina hade fixat en date åt mej, med en kille som hon trodde skulle passa mej fantastiskt bra. Årsmötet började 19.00, daten skulle vara 18.00 och när jag kom hem från jobbet 17.15 skulle jag träffa Samme. (Ja i drömmen hade jag ju samme och ändå skulle jag på date. Inte OK!) När Samme hade åkt så satte jag mej vid datorn och surfade och glömde tiden så daten blev aldrig av. När Stina frågade om jag kunde tänka mej att gå på daten så sa jag okej mest för att vara snäll. Men jag brydde mej egentligen inte så mycket, och beviset på det var ju att jag faktiskt glömde bort den. Jag hade inget nummer till killen så jag smsade Stina och bad henne be om ursäkt till honom från mig. Jag gick till Folkets Park där årsmötet skulle hållas och kom in i salen där vi skulle vara. Alla satt på höga barstolar vid höga bord och det fanns bara en plats kvar som var reserverad för mig. Jag hade jätteproblem att komma upp på stolen för den vickade jättemycket. När jag sen väl hade kommit upp så sa ordföranden att nu är det dags att gå till bussarna. Jag bara hakade på och tänkte att vi ska väl säkert åka och titta på nåt hus i närheten. Alla utom jag hade stora sportbagar med sig men det reflekterade jag inte över. På bussen somnade jag hur fort som helst och jag sov djupt. När jag vaknade till så åkte vi tåg på en räls som gick som på en höhhöjdsbana, jag kan inte säga om det var uppe på ett berg eller som en linbana... Iallafall så var dett landskap som jag inte kände igen. Byggnader och naturs som inte kändes som Sverige alls. Nån sa att stället hette Lidl precis som affären. Då insåg jag att vi var på väg till Ungern och att jag hade glömt att jag skulle åka dit och hade ingen packning med mej. Jag fick panik för jag hade lovat att träffa Samme och Natte efter årsmötet och blev så ledsen så jag kunde inte skriva sms eller ringa Samme. Satt även och funderade på hur mycket det skulle kosta att ringa när jag va utanför sverige, hur puckat va inte det!? När vi väl var nere i Ungern och den staden vi skulle till fick vi sätta oss i dubbeldäcks bussar som skulle ta oss till hotellet. Hotellet var ett riktigt vräkigt och lyxigt sådant. Föreningen betalade, haha. Nu kändes det som att vara på skolresa och att jag hade bråkat med mig bästis som också var med. Bästisen från låg, mellan och högstadiet var det. Alltså Marina för er som minns henne =) Vi gick in allihop, typ 100 pers , i en souvenirbutik och jag försökte hitta nån t-shirt jag skulle kunna sova i. Sen när jag kom fram till kassan frågade jag om dom sålde tandborstar och tandcreme och kassören började skämta om att sånt fanns inte i Ungern. Sen så blinkade han åt mig och plockade fram en tub tandcreme och ett storpack med 50 tandborstar. Han såg paniken i mina ögon och så sa han att han gav bort enstaka tandborstar till speciellt utvalda. Sen satte han fingret för munnen och hyschade samtidigt som han gav mej en tandborste. Jag frågade vad tuben skulle kosta och han sa inget för dig. Jag gjorde en slängkyss åt honom och sen dansade jag iväg ut på gatan. Marina hade stuckit för längesen eftersom hon var arg på mej av nån anledning. Det satt en ensam tjej på trappen och jag frågade om inte vi skulle ta och dela rum. Hon tyckte det lät som en bra idé...

Sen minns jag inget mer av den drömmen.

Så knäpp man kan vara när man drömmer alltså. Jag blir så fascinerad varje gång jag minns en dröm, för det händer så sällan. Men när det väl händer så minns jag så många knäppa detaljer så jag blir helt trött =)

Kommentarer

  • stina säger:

    hahaha vilken dröm! i verkliga livet har jag inga sådana planer åt dig... hihi

    2011-04-14 | 07:54:42

Kommentera inlägget här: