Fialottan

i äventyret livet!

Trötthet är ett bra friskhetstecken?

Kategori: Fialottas

"Hur tänker du nu" säger du kanske... Jo men så här. Det finns ju olika sorts trötthet. Man kan vara trött i själen och trött i kroppen. Trötthet som gör en handlingsförlamad och apatisk och orkeslös när det gäller att fylla livet med glädjeämnen och roliga saker som ger energi. Den tröttheten tar bara energi men ger inget tillbaka. Sen finns den här andra tröttheten. Tröttheten som kommer efter att man har jobbat väldigt mycket, haft mycket omkring sig, tränat hårt... Sådan trötthet som säger "nu har jag gjort något vettigt med min dag". Den tröttheten kan ju också vara förlamande. Men när den kommer så vet man att man har ett rikt liv. Jag har gått från den första sorten till den andra. Idag är jag galet trött, men inte för att jag inte orkat göra något med mitt liv utan för att jag nu är så pass "frisk" så att jag orkar jobba mycket! Denna veckan har det blivit många långa pass, men jag klarar det utan att gå under och det känns så bra! Och visst är det helt okej att vara trött efter en arbetsvecka!? Helt normalt skulle jag vilja säga.

Kommentarer

  • izza säger:

    Gillart! :)

    2011-01-25 | 23:36:50

Kommentera inlägget här: