Fialottan

i äventyret livet!

A letter, dedicated to Hanna-Mia

Kategori: Fialottas

Mitt lilla mysiga mufflonfår, min snuffsipluttan och gosemums!

(Kom inte på fler av de underbara smeknamn som jag haft på dig, och som jag veeet att du har älskat varje gång jag har använt...hehe...)

Idag kände jag för att hänga med dig, bara chilla och kolla på film eller knäpp-fota lite. Va flummig och tokig så där som vi blir när vi åker på road-trip. Du och jag i en bil liksom. Kan det bli fel?! No no no, bara rätt! =)

Jag och Samme va inne på Rosen Foto & Ur idag. Kikade på kameran som ska bli min. Kan du tänka dig, snart har jag en riktig kamera! Weeehooo! Ville att du skulle vara där, så vi kunde testa och jämföra och snacka och drömma. Vi får ta ett rejält snack på telefon tycker jag!

Sen har jag köpt ett gott te som jag skulle vilja bjuda dej på, sitta och smutta tillsammans med varsin fin röd kopp med vita prickar. Kanske mumsa på en chokladbit eller två.

Galet vad jag har längtat efter dig idag min kära syster! Bara känt att det verkligen suger att vi inte bor i samma trappuppgång, så där som vi pratade och drömde om en gång i tiden...

Jag tycker crazy-mucho om dej älskade syster och vän!
Hoppas att du frstår det!

Massor med lööööv från storasyrran

Kommentarer

  • samme säger:

    HannaMia... bara så du vet är det inte bara din älskade syster som tycker mycket om dig, du är liksom en väldigt fin person.

    2011-09-15 | 20:22:14
  • pappa säger:

    Tänk att det finns människor som bryr sej om någon.Och i detta fallet så är inte någon vem som helst. Det är min älskade dotter som är alldeles unik och ett äkta original som jag älskar så mycket. Glöm inte bort det du underbara dotter.Kram Pappa

    2011-09-16 | 08:17:38
  • snuffsipluttan säger:

    sofia!!! du får inte göra så här! jag svimmar nästan, så glad och varm blir jag när jag läser! du måste veta att jag längtar minst lika mycket efter dig hela tiden när du inte är nära. tanken på att bo i samma trappuppgång slog mig senast igår faktiskt. jag hade tyckt om det så himla mycket!



    jag blir så glad över att du ska bli med "riktig" kamera. SÅ roligt!! du kommer inte ångra dig! blir det snart? åh ja, vi får ringas och snacka rejält!



    dricka te i dina superfina röda och vitprickiga koppar låter så mysigt!! och så kan vi komplettera det med att snacka skit, spela yatzy och skratta åt att när du ska säga vissa saker så blir det fel för att du är trött.



    tänk om vi hade bott nära, då hade vi kunnat ses spontant. för det är så ofta som jag tänker att nu hade det varit perfekt att ringa syster och fråga om hon ville hitta på nåt. om hon kanske ville komma och provsmaka något jag bakat eller följa med till marieberg eller ta en fotopromenad eller bara sitta i pyjamas och äta nåt gott och kolla på till exempel pinapple express. för det är bara du och jag i hela världen som tycker den är kul. och den är bara rolig om vi ser den tillsammans.



    åh, älskade syster. jag saknar dig jämt. du är speciell för mig. jag är så glad att jag är lillasyster till just dig. jag är så tacksam för att du bryr dig om mig och gillar mig. jag gillar dig. så sjukt mycket! vi ses snart igen! thats for sure! och sen hörs vi snart också. för jag ringer dig ikväll nämligen. LOVE YOU!



    ps. du får kalla mig va du vill, men snuffsipluttan vinner nog priset för det fulaste smeknamnet ever. ;)

    2011-09-16 | 14:18:45
    Bloggadress: http://hannamia.blogg.se/
  • h-m till samme och pappa säger:

    samme o pappa. ni är för fina! jag har skrivit till er på antingen facebook eller via sms. (dagens samhälle alltså, men jag är glad för tekniken då jag är dålig på att säga rakt ut vad jag tänker och känner)

    2011-09-16 | 14:39:05

Kommentera inlägget här: