Fialottan

i äventyret livet!

My precious

Kategori: Fialottas


Efter tio års suktande så är den äntligen i min ägo. En alldeles egen systemkamera! Jag har sparat i ett kuvert i köket och en dag här för ett par veckor sen insåg jag att nu fanns det ju faktiskt tillräckligt. Så jag och Samme åkte ner till Rosen Foto & Ur för att kika på kameran jag drömt om så länge. (Ok, ska vi va petiga så har jag ju inte drömt om exakt den här kameran i mer än ett år, men jag har drömt om en systemkamera generellt längre än så). I tisdags gick jag dit och sa "denna där ska jag ha" och så betalade jag kalaset med kontanter =)

Men en sak är väldigt frustrerande. Jag vill ju kunna ALLT nu! Testar lite allt möjligt och prövar mig fram. Men mn vill ju liksom ha koll direkt så man kan ta perfekta bilder med sin fräscha kamera! En anna sak som är lite småkorkad kan jag tycka, det är att Nikon inte längre skickar med någon USB-kabel för att kunna lägga in bilder på datorn. De räknar helt enkelt med att man ska ha en kortläsare i datorn. Men har man då en bärbar liten vit mac, en sån som jag har, ja då har man ingen kortläsare i datorn och måste alltså gå och köpa en sladd eller en kortläsare. Med andra ord kan jag inte bjussa på några roliga "första bilderna med nya kameran". Men tar kort det gör jag kan jag lova!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: